Vuxenverksamhet

Det finns många möjligheter att delta i verksamheten inom församlingen.

Du kan gå med i kören eller någon grupp som redan finns, du kan komma med förslag till ny verksamhet eller delta som frivillig under mässan eller inom diakoniverksamheten.

Kontakta församlingens anställda för att få mera information eller komma med önskemål. Vi finns här för dig!

Sång och bön

med Lars-Henrik Höglund i koret i Kyrkslätts kyrka

Vi sjunger sånger och psalmer till gitarr, delar glädje och sorg samt ber att vår Herre tar hand om allt. Vi sitter i koret, längst framme i kyrkan, där man samlats inför Gud i 700 år.

Församlingens vuxenkör, Mikaelikören

Seniorgruppen

Seniorgruppen är en samtalsgrupp för män och den samlas varannan tisdag på Hörnan kl.13:30-15 för att diskutera aktualiteter och dricka kaffe tillsammans.

Förmiddag på Hörnan

Grupp för daglediga på Hörnan. Torsdagar mellan kl.10-13 bjuds det på stolgymnastik, diskussion, umgänge och lunch.

De som önskar erbjuds engagemang i församlingens samarbete med Finska Missionssällskapet och Gemensamt Ansvar.

SressLess på Räfsö.

Fredagen den 15.11 ca. kl.17 till lördagen 16.11 ca. kl.15.

Tillfället riktar sig till dig som jobbar inom småbarnspedagogiken eller skolvärlden.

Vi träffas för att äta gott, vila i naturens källa, träffa bekanta, byta tankar, stilla oss för att sköta om både kropp och själ tillsammans. Mera specifikt program för dem som anmäler sig med.

Elektronisk anmälan är öppnar på hösten.

Pris: 10€/deltagare och med ryms 40 personer.

Frågor? Du kan kontakta Ela.