Avlasta skyddsänglarna- använd reflex!

Utanför porten till St. Mikaels kyrkan kan du se ett träd som det hänger reflexer i, på lappen som är fast i stammen står det: Jag är ett reflexträd. På mina grenar kan du hänga upp extra reflexer som du har hemma för att glädja andra, eller ta en för att skydda dig i mörkret.

Affich om reflekserna, fast på ett träd.

Det börjar vara mörkt ute på morgonen och kvällen, så det är viktigt att vi tar hand om oss själva och gör oss synliga. Om vi på det sättet kan minska på olyckor så är det alltid bra.

Ligger det överlopps reflexer hemma i din låda, kan du komma och hänga upp dem på grenarna. Då kan du glädja någon som behöver en eller de som går förbi och ser hur vackert det blänker i mörkret.

Trädet är ett samarbete med Kyrkslätts församlingar och ungdomarna från LeoClub Kirkkonummi-Kyrkslätt/WISE.

Om du har frågor kan du kontakta Mikaela Ståhl-Kokkola 050–4329321

2020-10-13 10:33:40.0