Begränsningar i sammankomster i Kyrkslätts församlingar 25.11–24.12.2021

Regionförvaltningsverket i södra Finland fattade 18.11.2021 ett beslut som begränsar allsångsevenemang och konserter inomhus.

Kyrkslätts församlingar strävar i all sin verksamhet efter att förhindra coronasmitta. I fråga om restriktioner följer vi myndigheternas och domkapitlets anvisningar och bestämmelser. I Kyrkslätts församlingars lokaler tar vi tills vidare inte i bruk coronapasset, utan vi begränsar antalet personer i lokalerna.

De Vackraste Julsångerna 25.11–24.12.2021

Enligt regionförvaltningsverkets bestämmelse begränsas deltagarantalet i allsångsevenemang 25.11–24.12. Vid Kyrkslätts församlingars allsångsevenemang används inte coronapass, utan deltagarantalet begränsas. Vi kan bara ta in högst hälften av det maximala tillåtna deltagarantalet.

Högsta tillåtna deltagarantal på De Vackraste Julsångerna i Kyrkslätt:

• S:t Mikaels kyrka i Kyrkslätt   250 personer
  • S:t Matteus kyrka i Masaby    70 personer
  • Haapajärvi kyrka                   125 personer
  • Veikkola församlingshem       70 personer
  • Ellen, köpcentret Kirsikka        30 personer

Konserter 25.11–24.12.2021

På de konserter som arrangeras i församlingarnas lokaler har alla sittplatser, varför deltagarantalet inte begränsas på konserterna.

Högmässor och gudstjänster

Vid högmässor, gudstjänster och andakter begränsas antalet deltagare inte.

Rekommendationer i våra lokaler:

• Använd munskydd
  • Iaktta god hand- och hosthygien
  • Håll säkert avstånd till andra människor
  • Stanna hemma om du har symptom på en smittsam sjukdom
  • Stanna hemma om du misstänker att du exponerats för coronaviruset
  • Vi rekommenderar starkt att du följer myndigheternas alla anvisningar gällande vaccinering, god hygien och användning av munskydd.

2021-11-23 17:14:00.0