Haapajärvi kyrka

Träkyrkovägen 20, 02880 Veikkola

0400273037 kyrkans vaktmästare

Kyrkan är öppen när verksamhet pågår.

Haapajärvi kyrka används i juni, juli och augusti samt från första advent till trettondagen och under påsken. I maj och september kan man även hålla förrättningar i kyrkan, men då värms kyrkan inte upp.

På grund av sin unika stämning är Haapajärvi bykyrka en populär bröllops- och dopkyrka. De bastanta stockväggarna och föremålen och konstverken som donerats av byborna gör att historien kommer nära. Den nuvarande kyrkan har stått till församlingsmedlemmarnas förfogande sedan 1823.

Här hittar du en utskrivbar kyrkobroschyr

Det finns parkeringsplatser för ca. 20-25 bilar på gårdsplanen. Parkering för rörelsehindrade finns vid norra sidan av kyrkan. De närmaste parkeringsplatserna finns i Veikkola centrum eller vid Haapajärvi kapell.

Det finns inget tappställe i kyrkan eller lokalerna intill kyrkan. Det finns mulltoaletter vid parkeringsplatsen. En rullstolsramp till kyrkan finns vid norra gaveln, vid dörren till sakristian. En assistent behövs för att använda den.

Foto: Timo HormioParkering är förbjuden på Träkyrkovägen.

Nästan tillgänglig plats Nästan tillgänglig plats
Parkering Parkering
Könsneutral toalett Könsneutral toalett