Församlingsvalen i Kyrkslätt lockade ett 20-tal kandidater

Söndagen den 20 november är det församlingsval i evangeliskt-lutherska kyrkan i Finland. Förhandsröstningen i valet sker 8-12.11.

Bilr på en person som stämplar en valsedel

I Kyrkslätt väljer man ledamöter till svenska församlingens församlingsråd samt till Gemensamma kyrkofullmäktige. Församlingsrådet har 12 platser och 10 av 41 platser i Gemensamma kyrkofullmäktige är vigda för den svenska församlingen.

Den svenska församlingens kandidater till Gemensamma kyrkofullmäktig är:

Carl-Gustaf Bäck, Greger Englund, Mikael Forsman, Carina Granholm, Stefan Gustafsson, Christer Hedberg, Gunnel Hellström, Kalle Kajanti, Bodil Kalmari, Viveca Lahti, Gitty Nurmi, Stigu Nyberg, Mats Nylund, Håkan Taubert, Martin Valtonen, Kay Wikström och Leif Wikström.

Till det egna församlingsrådet kandiderar följande personer:

Annika Bonney, Greger Englund, Mikael Forsman, Carina Granholm, Siv Gustafsson, Gunnel Hellström, Jonas Hermansson, Gun Hieta, Kalle Kajanti, Bodil Kalmari, Linda Korander, Viveca Lahti, Stigu Nyberg, Jocke Sved, Märta Tallberg, Martin Valtonen, Kay Wikström och Leif Wikström

2022-10-03 17:00:00.0