Lättare restriktioner till slutet av september 2021

Fler människor kan komma in i Kyrkslätts församlings utrymmen på grund av avslappnade mötesrestriktioner. Kravet på två meters säkerhetsavstånd har tagits bort, men deltagarna bör fortfarande kunna undvika fysisk kontakt.

Södra Finlands myndigheter har givit ett beslut om lättare restriktioner gällande samlingar den 3.9.2021. I församlingarnas utrymmen kan tas upp till 50% av det maxantaldeltagare eller antal tillgängliga sittplatser eller ståplatser i utrymmet.

Maxantal personer i gudstjänster, andra kyrkliga förrättningar och övrig verksamhet fram till 30.9.2021.

• S:t Mikaels kyrka 250 personer

• Haapajärvi kyrka 125 personer

• Masaby kyrka, kyrksalen 55 personer

• Masaby kyrka, församlingssalen 15 personer

• Veikkola församlingshem 50 personer

• Haapajärvi begravningskapell för 40 personer

Kom till församlingarna utrymmen bara om du är frisk och symtomfri.

Bra att komma ihåg en god handhygien och användning av ansiktsmask rekommenderas. Om du misstänker att du har blivit utsatt för COVID-19-viruset, rekommenderar vi att du överväger deltagande i de olika evenemangen. Mer detaljerade instruktioner ges i våra utrymmen.

Det är möjligt att reservera församlingsutrymmen för dop, minnesstunder etc. med hänsyn till det maxantalet personer per utrymme. Förfrågningar och reservationer via pastorskansliet.

Dessa instruktioner gäller fram till 30.9.2021.

Kyrkslätts församlingar följer instruktioner och rekommendationerna som södra Finlands regionala förvaltningsmyndigheter ger, samt instruktionerna från domkapitlen i Esbo och Borgå stift.

Pressmeddelande - Aluehallintovirasto (avi.fi)

2021-09-08 15:03:00.0