Verksamheten i Kyrkslätts församlingar fram till 15.2.2022

Myndigheterna för södra Finland har den 31.1.2022 fattat beslut om att allmänna tillställningar eller allmänna möten får hållas inomhus för upp till 50 personer, om alla deltagaren har sittplats. Föreskrifterna gäller fram till 15.2.2022.

Kyrkslätts församlingar strävar efter att förebygga coronasmitta i all sin verksamhet. Vi följer myndigheternas och domkapitlets anvisningar gällande föreskrifter om restriktioner. Församlingarnas samlande verksamhet kommer stegvis att öppnas med hänsyn till hälsosäkerheten.

Gudstjänst och kyrkliga förrättningar

Till gudstjänster och förrättningar inomhus kan tas 50. Lokaler med en kapacitet på mer än 250 personer får ta emot maximalt 1/5 av det maximala antalet deltagare. Det betyder t.ex. att 100 personer kan tas in i S:t Mikaels kyrkan i Kyrkslätt.

Församlingens lokaler i Masala och Veikkola kan reserveras för dopkaffen och minnesstunder. Evenemang kan organiseras i enlighet med gällande mötesrestriktioner.

Smågruppsverksamhet för vuxna, inklusive körer och Ellens vardagsrum

Samlande verksamhet för vuxna, det vill säga olika små grupper,

fortsätter stegvis sin verksamhet. De exakta starttiderna hittar du på vår hemsida www.kyrkslattsforsamlingar.fi.

Verksamhet för barn och ungdomar

Verksamheten för barn och ungdomar kommer att fortsätta som vanligt med hänsyn till hygienföreskrifter.

Hjälp och stöd

Församlingens präster finns till för alla om man vill diskutera om olika saker.

Församlingens diakonihjälp finns för dig som behöver ett diakonalt stöd av olika slag, Diakonihjälpen når du via telefon: 050 478 4227

Vi påminner om THL:s instruktioner:

Skydda dig själv och dina nära och kära från coronavirusinfektion. Punkterna nedan hjälper också till att förhindra spridningen av nya virusvarianter.

1. Ta coronaviccinet om möjligt. De skyddar mot allvarliga sjukdomar.

2. Om du blir sjuk, stanna hemma tills du är frisk. Vid behov, gör ett hematest.

3. Kom ihåg hygien: händer, mask, säkerhetsavstånd och ventilation.

2022-02-01 15:35:00.0